lo vi y me enamoré... bossa per bolquers (tutorial)



 pandielleando ens proposa penjar els divendres aquelles coses que fem i que hem copiat d'altres blogs.

pandielleando nos propone colgar los viernes aquellas cosas que hacemos y que hemos copiado de otros blogs.

 


 
Fa temps vaig veure una bossa per guardar els bolquers que em va agradar molt, malauradament no us puc dir en quin blog perquè no ho recordo... (si algú m'ho diu, ho enllaçaré).
  
Hace tiempo vi una bolsa para guardar los pañales que me gustó mucho, pero no puedo decir en qué blog porque no lo recuerdo ... (Si alguien melo dice, lo enlazaré).


 Els bolquers de roba ocupen força espai i fins ara duia un parell de bolquers i les tovalloletes en una bossa de plàstic, d'aquestes de congelar. Això estava bé si estàvem una estoneta fora de casa, però per anar a passar el dia no era gens pràctic, havia de dur una bossa més gran amb els bolquers, una altra pels bolquers bruts, les tovalloletes acabaven sueltes i encara faltava la roba de recanvi... i amb aquesta bossa ho hem solucionat força bé.
Los pañales de tela ocupan bastante espacio y hasta ahora llevaba un par de pañales y las toallitas en una bolsa de plástico, de esas de congelar. Esto estaba bien si estábamos un rato fuera de casa, pero para ir a pasar el día no era nada práctico, debía llevar una bolsa más grande con los pañales, otra para los pañales sucios, las toallitas acababan sueltas y aún faltaba la ropa de recambio ... y con esta bolsa lo hemos solucionado bastante bien.

Aquí va el tutorial:

Què necessitem:
- Un rectangle de tela exterior (49x38cm)
- Un rectangle de tela interior (49x38cm)
- Dos rectangles de tela per fer les bosses (21x38cm)
- Cinta bies (de 3cm d'ample i uns 70-80cm de llarg)
- Snaps (si no voleu posar snaps, podeu fer servir velcro o un botó i cinta elàstica)
- Tisores, fil i màquina de cosir

 Qué necesitamos:
 - Un rectángulo de tela exterior (49x38cm)
 - Un rectángulo de tela interior849x38cm)
 - Dos rectángulos de tela para hacer las bolsas (21x38cm)
 - Cinta bies (de 3cm de ancho y unos 70-80cm de largo)
 - Snaps (si no queréis poner snaps, podéis utilizar velcro o un botón y cinta elástica)
- Tijeras, hilo y máquina de coser


Comencem:
1- cosim una de les vores llargues de les bosses interiors per tal que la tela no es desfili,  jo utilitzo una puntada triangular, no sé com es diu. Després podeu fer una vora o posar el bies.

Empezamos:1 - cosemos uno de los bordes largos de las bolsas interiores para que la tela no se desfile, yo utilizo una puntada triangular, no sé cómo se llama. Después puede hacer un borde o poner el bies.

2- col·loquem les bosses a la tela interior, el cantó cosit queda mirant al mig del rectangle, i ha de quedar un espai entre les dues bosses per poder-la plegar. Les hem de posar tal i com es veuran acabades, és a dir, el cantó bonic de la tela de sota es toca amb el cantó lleig de les bosses.
Subjectem les vores i ho cosim. En aquest cas jo he utilitzat una puntada recta per anar més ràpid, ja que després ho tornarem a cosir amb la tela exterior.
2 - colocamos las bolsas en la tela interior, el lado cosido queda mirando al centro del rectángulo, y debe quedar un espacio entre las dos bolsas para poder plegar. Debemos poner tal y como se verán terminadas, es decir, el lado bonito de la tela de abajo se toca con el cantón feo de las bolsas.Sujetamos los bordes y lo cosemos. En este caso yo he utilizado una puntada recta para ir más rápido, ya que luego lo volveremos a coser con la tela exterior.

3- cosim la cinta que tancará. Jo he fet servir cinta bies, però podeu fer un rectangle de 4cm d'ample. Per la llargària, jo vaig fer servir 30cm però si l'heu d'omplir molt, afegiu més, uns 40cm.
Agafem el rectangle i el pleguem per la meitat, i cosim les vores.
- Si no voleu posar snaps podeu fer un trau per cordar un botó. Altres opcions són posar una cinta elàstica per lligar el botó o fer servir velcro, aquestes dues opcions es cosirien igual que la cinta de tela, heu de variar les mides.
3 - cosemos la cinta que cerrará. Yo he usado cinta bies, pero podéis hacer un rectángulo de 4 cm de ancho. Para el largo, yo usé 30cm pero si la hay que rellenar mucho, añadid más, unos 40cm.Cogemos el rectángulo y lo doblamos por la mitad, y cosemos los bordes.
-Si no queréis poner snaps podéis hacer un ojal para abrochar un botón. Otras opciones son poner una cinta elástica para atar el botón o utilizar velcro, estas dos opciones se coserían igual que la cinta de tela, pero variarán los tamaños.

4- juntem les tela exterior i l'interior de la bossa. Posem les cares lletjes de les teles mirant-se i ho subjectem. En un dels cantons més estrets hem de col·locar la cinta que tancarà.
Per posar la cinta, calculem el mig del rectangle i posem la cinta, el cantó llarg ha de quedar entre les teles, l'interior (al fer la volta quedarà per fora), i ho subjectem. A l'altre extrem del rectangle col·locarem l'snap per tancar la bossa, el podeu posar ara o després però heu de deixar un espai sense cosir per ficar l'eina dels snaps i que a més ens servirà per donar-li la volta.
Cosim amb la puntada triangular per evitar que la tela es desfili.
 
4 - juntamos las tela exterior y el interior de la bolsa. Ponemos las caras feas de las telas mirándose y lo sujetamos. En una de las esquinas más estrechos debemos colocar la cinta que cerrará.
 Para poner la cinta, calculamos el centro del rectángulo y ponemos la cinta, el cantón largo debe quedar entre las telas, el interior (al dar la vuelta quedará por fuera), y lo sujetamos. En el otro extremo del rectángulo colocaremos el snap para cerrar la bolsa, puede poner ahora o después pero debe dejar un espacio sin coser para meter la herramienta de los snaps y que además nos servirá para darle la vuelta.Cosemos con la puntada triangular para evitar que la tela se deshilache.

5- li fem la volta. Ens assegurem d'estirar bé la tela, sobretot a les cantonades.

5 - le damos la vuelta. Nos aseguramos de estirar bien la tela, sobre todo en las esquinas.

6- posem l'snap (aquí teniu un tutorial). Marquem el mig de la vora  i calculem uns 3cm per sota (us podeu ajudar amb la cinta que hem posat a l'altre extrem), i col·loquem l'snap a la tela i a la cinta.
- Si no voleu posar l'snap, cosiu un botó al mateix lloc o un trosset de velcro.

6 - ponemos el snap (aquí tenéis un tutorial). Marcamos el medio del borde y calculamos unos 3cm por debajo (se puede ayudar con la cinta que hemos puesto en el otro extremo), y colocamos el snap en la tela y en la cinta.
- si no queréis poner el snap, cosed un botón o un trozo de velcro en el mismo sitio. 

7- hem de tancar el forat que havíem deixat, podeu fer servir una puntada invisible o fer una vora a tota la bossa que ajudarà a donar rigidesa.

7 - debemos cerrar el agujero que habíamos dejado, puede usar una patada invisible o hacer un borde en toda la bolsa que ayudará a dar rigidez.

I llestos! Ja la podeu omplir!
La podeu completar amb el canviador de la pantigana.

Y listo! Ya la podéis rellenar!
La podéis completar con el cambiador de la pantigana


Si teniu algun dubte, pregunteu. Bon cap de setmana!
Si tenéis alguna duda, preguntad. Buen fin de semana!

Comentaris

  1. Pot ser que l'hagis vist a Pell a pell?
    T0ha quedat molt xulo. Et recomanaria que posessis les fotos una mica més grans, perquè costa de veure-les bé.
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. ja he agrandat les fotos, espero que ara es vegin bé.
      Miraré lo del pell a pell.
      gràcies i una abraçada!

      Elimina
  2. A part de molt útil t'ha quedat molt xula i no sé si ja t'ho havia dit peró et felicito per utilitzar bolquers de roba. Segur que no és tan cómode i pràctic peró es molt més sá i ecológic.
    Ptns

    ResponElimina
    Respostes
    1. moltes gràcies!!
      els bolquers de roba són força còmodes, és veritat que donen una mica més de feina que els altres però al final tot és acostumar-se. Bon cap de setmana!

      Elimina
  3. que chula! buena idea! que pena que no tenga bebés a la vista!

    ResponElimina
    Respostes
    1. qué rabia da cuando ves cosas chulas pero no tienes a quién regalárselas, no? jeje, yo me guardo la idea para aprovecharla en cuanto pueda.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada