mel i mató

he trobat aquest blog, coure coulants, un blog culinari molt interessant i inspirador. Buscava una recepta nova i una mica original i vaig trobar la proposta de reinventar el tradicional mel i mató.

Ingredients: (6/8 racions)
100gr de xocolata negra fondant
10 galetes maria
125gr de mató
100gr de nata
2 fulles de gelatina neutre
un parell de cullerades de mel

Elaboració:
Aixafem les galetes fins que quedin ben mòltes i reservem.
Desfem la xocolata al bany maria o al microones, podem afegir una mica d'aigua (una o dues cullerades) per tal que quedi més suau al treballar.
Quan estigui ben desfeta, barregem amb la galeta. Estenem la xocolata a una làmina de papel film, i col·loquem una altra a sobre, amb el corró d'amassar estenem la xocolata fins que quedi una làmina molt fineta i posem a la nevera un parell d'hores perquè torni a solidificar.

Posem les fulles de gelatina en aigua freda perque s'estovin. (durant 2-4')
Muntem la nata i la barregem amb el mató. Ho posem en un cassó i ho posem a foc molt suau, afegim la mel i que quedi ben barrejat. Afegim les fulles de gelatina i ho mesclem bé. Deixem refredar una mica i ho posem en un motllo, ha de quedar d'uns 2-3cm d'alt. Ho deixem a la nevera unes 3 hores perque cualli.

Tallem un troç de la làmina de xocolata, agafem una porció del "pastíc" de mató que ens ha quedat i emplatem. Podem decorar amb unes nous o ametlles picades i una mica de mel.
Bon profit!


he encontrado este blog, coure coulants, un blog culinario muy interesante e inspirador. Buscaba una receta nueva y algo original y encontré la propuesta de reinventar el tradicional miel y requesón.
 
Ingredientes: (6/8 raciones)
100gr de chocolate negro fondant
10 galletas maría
125gr de requesón
100gr de nata
2 hojas de gelatina neutra
un par de cucharadas de miel
 
Elaboración:
Aplastamos las galletas hasta que queden bien molidas y reservamos.
Deshacemos el chocolate al baño maría o en el microondas, podemos añadir un poco de agua (una o dos cucharadas) para que quede más suave al trabajar.
Cuando esté bien caliente, mezclamos con la galleta. Extendemos el chocolate en una lámina de papel film, y colocamos otra encima, con el rodillo de amasar extendemos el chocolate hasta que quede una lámina muy fina y ponemos en la nevera un par de horas para que vuelva a solidificar.

Ponemos las hojas de gelatina en agua fría para que se ablanden. (durante 2-4 ')
Montamos la nata y la mezclamos con el requesón. Lo ponemos en un cazo y lo ponemos a fuego muy suave, añadimos la miel y que quede bien mezclado. Añadimos las hojas de gelatina y mezclamos bien. Dejamos enfriar un poco y lo ponemos en un molde, debe quedar de unos 2-3cm de alto. Lo dejamos en la nevera unas 3 horas para que cuaje.

Cortamos un trozo de lámina de chocolate, cogemos una porción del "pastíc" de requesón que nos ha quedado y emplatamos. Podemos decorar con unas nueces o almendras picadas y un poco de miel.
Buen provecho!


Comentaris

  1. La cuina no éslo meu peró es veu facilet igual ho provo jaja.Gracies per compartir

    ResponElimina
    Respostes
    1. és fàcil i ràpid de fer. si t'animes, m'exlpiques qué tal ;)
      Bona setmana!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada